søndag 28. august 2011

"Go bok" i god NRK-stil

"Go bok" med Minken Fossheim var et tv-program fra den tid da vi kun hadde NRK å glo på. Med stor teatralsk innlevelse leste Minken (søstra til han med gummiansiktet i The Monroes) bøker for store og små.


Tenkte derfor å kjøre et Go bok show i dag sånn en vakker søndags formiddag. Har nemlig en interiørbok som topper lista om dagen! Boken kommer fra vårt gode inspirator-land Danmark og heter
Honning og Flora. Noen som har den selv kanskje? 


Boken er ikke så lett å få tak i, og der jeg kjøpte den selv, hevdet de at de var de eneste som leverte i Norge. Butikken heter Mathildes verden i Steinkjer, men ser at det også skal selges i en annen butikk til i Norge. Tenkte uansett å gi dere ett lite innblikk i boken min. Alle bilder er naturligvis tjuvknipset fra boken. Tjuveriet balanseres opp i mot god reklame eller?


Mye av boken er i sort/hvit stil med mange fine gamle møbler. Ser ut til at de litt utdaterte shabby chic stilen har blitt rocket opp litt, med en god dose sort maling og nyere nips. Love it!




Dette kontoret har jeg også sett i flere interiørblader. Utrolig kult med industrieffekter all over! Dette er inspirasjonsbilde nr 1. for mitt kontor som etter hvert skal innredes.


Og dette kjøkkenet er jo bare så kult. Ikke ulikt det jeg hadde i min fireroms leilighet i Oslo. Liker at de har spedd på litt fargeklatter innimellom. Kanskje ikke så god til det selv, men jobber med saken!



Kule bøker og søt gammel kikkert. Har selv "lånt" en av de tre kikkertene jeg fant på hytta, og som pryder like mye som den faktisk er til nytte.



Dersom du vil se mer av denne stilen, så har forfatteren av boken egen blogg og nettbutikk. Ta en titt her for mer inspirasjon. Setter også pris på tilbakemeldinger på andre gode interiørbøker! Vet forresten at dama bak butikken KVIST vistnok er i gang med en ny bok. Venter i spenning, for hun har også en kul stil. :)

Ha en deilig søndag alle mann....også dere barn (leser dere blogger?! Tvilsomt...og Damer da.

Tuddelu fra Minken Chilli




4 kommentarer:

  1. Supert tips, jeg kjenner at den boken "må" jeg også ha! ;o) Skal kikke litt på bloggen til forfatteren nå tenkte jeg. Ønsker deg en herlig søndag! Klem

    SvarSlett
  2. Tack för din hälsning hos mig!
    Vilken härligt fin blogg du har!
    kram Jenny

    SvarSlett
  3. Utrolig fin bok. Ble helt forelsket i noen av bildene du viser jeg;) Boktipset var toppen. Tror jeg må skaffe meg den ASAP!

    Klem, Pernille

    SvarSlett
  4. Den skulle jeg gjerne slått kloa i! Bildene så helt supre ut! Og boka til Kristen Visdal skal jeg ha -elsker stilen hennes!
    Takk for supert tips! og fine ord hos meg!
    klem
    Lise

    SvarSlett