tirsdag 11. januar 2011

Orden i sysakene?

Denne frk sto ikke fremst i køen da det gjaldt å ha nitidig orden i skuffer og skap, er stor sett fornøyd så lenge at overflaten ser strøken ut :) Noen som kjenner seg igjen? Dette kan derfor resultere at man må lete en stund før man finner noe man ikke bruker hver dag. Jeg møtte meg selv i døra i dag da min sønn fant noe jeg hadde "mistet". Her er "kortversjonen": Da jeg var gravid med lillegutt, så gikk jeg til innkjøp av et lite digitalkamera for at fremtidige krumspring skulle dokumenteres. Dette gikk fin fint helt til jeg på vårparten i fjor "mistet" laderen til kameraet. Har derfor lett i alle skuffer og skap etter laderen, og ga opp nå rett før jul da gutten hadde 1 års dag og ny dokumentasjon måtte utføres. De fleste ville kanskje ha kjøpt ny lader, men denne frøkenen vet jo at laderen bare var lagt på "en lur plass", så alternativet med innkjøp av ny lader var uaktuelt. Derimot var det derfor et påskudd for å kjøpe et digitalt speilreflekskamera i stedet. Den gamle speilrefleksen med film i er jo bare å donere til museet.
Men selvfølgerlig kommer alt for en dag, og av alle ting ble dagen i dag en slik dag. Lillegutt liker ofte å leke med alt annet enn leker, det være seg mobiltelefoner, fjernkontroller, mine aller helligste interiørblad, ledinger, ja, you name it! Lillegutt får derfor alltid kortvarig glede når han har oppdaget en ny duppeditt som han ikke får leke med. Så i dag da han kom dragende på en leding han fant i morfars seksjon, så var mor (les chilli charm) raskt på pletten for å ta bort den kortvarige gleden. Men gleden ble desto større, da mor så at ledningen dvs. laderen til kameraet hadde stått opp fra de døde :) På kameraet var det nemlig lagret over 400 bilder, med deriblant bilder fra mitt tidligere hjemmekontor og arkiveringssted. Synes derfor at det er fint å feire denne gjenoppstandelsen med et knippe bilder av der laderen egentlig skulle ha ligget :)



Her er Chilli Charms tidligere arkiverings kott, der laderen til kameraet egentlig skulle ha ligget :)



Dette flotte bordet fant jeg en en vakker søndag på Birkelunden marked i Oslo. Det hadde blitt brukt på et laboratorium, og ble frelst med en gang da jeg hørte det! Jeg har nemlig lab-utdanning slik at dette bordet bare måtte bli mitt :) Har ikke angret et sekund på kjøpet, da jeg synes det slitte treet i kombinasjon med metallplaten gir et rått og romantisk uttrykk.


Her skimtes så vidt "skappgeita" dvs. mitt gamle geiteskinn som ble kjøpt på Portobello marked i London for noen år tilbake.


5 kommentarer:

  1. wow her var det koselig,ser da ut som du har orden i massevis;))

    SvarSlett
  2. Et lekkert bord! Første gang inne på bloggen din og må si at du har et utrolig fint hjem! Jeg kommer tilbake:)

    SvarSlett
  3. Hei!

    Snublet over bloggen din, sitter å ser på bidragene på nib utfordringen!
    Fine kasser og kurver! Og nice gammelt bord :)

    Ha en finfin kveld!
    -Amalie

    SvarSlett
  4. Heisan!
    Lekre detaljer her inne hos deg!
    Jeg er fasinert..Ryddig og dekorativt..love it!

    Takk for inspirasjon!

    klemmer
    Eldrid

    SvarSlett
  5. Lekkert! Nydelige smådetaljer <3 Lykke til i utfordringen :)

    SvarSlett