mandag 13. desember 2010

Let the interiør-show begin

Jadda, da er også denne frøkenen på blogger'n. Så koselig at akkurat DU ville komme å ta en titt :)
Tenkte å vise til min "interiør CV" som kun er basert på reinspikka hobbyprosjekter og delvis schizofren interiørstil. Fikk dessverre aldri tatt bilde av uthuset jeg stylet som en lekestue da jeg var 6 år. Drømte allerde da om "eget hus", og vet at jeg sanket både lysestaker, kopper og kar fra mammas skap. Mye har skjedd siden da. Det være seg rosa pikerom ala Jane Austen, hybel stylet med furuskap med tørkede roser på toppen, leilighet der jungelen er løs med alt av zebra og tigermønster. Godt man forandrer stil og smak. Jeg viser dere nå litt av mine siste års boliger, så kan vi sikkert le av stylingen om et par år igjen.


Gjesterom som ofte ble benyttet som lesekrok.



Min tidligere spisestue. Valgte å selge bordet da det var upraktisk høyt å sitte ved, men nydelig var det.

Jeg valgte å beholde det gamle skapet fra opprinnelig kjøkkeninnredning, og kombinerte det med nytt edel kjøkken fra ikea.


Lite, men praktisk kjøkken ble det. Var jo opprinnelig et "stallgulv" i følge min far som er ufrivillelig selvoppnevnt håndtverker og altmuligmann i familien. Ble derfor lagt parkett på kjøkkengulvet, noe som i ettertid var upraktisk da man skal unngå vann på gulvet.

Da jeg kjøpte leiligheten fulgte klesskapet med. Av naturlige grunner, for det var blytungt. Det var opprinnelig et furuskap, men fikk en helt annen look med noen liter hvit høyglans.


Jeg valgte å male den ene fondveggen med en mørk grå farge. Fikk en helt annen romfølelse, da det føltes mer kvadratisk enn opprinnelig langt og smalt rom. Gulvene ble slipt og påført lakk med hvit pigment i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar