onsdag 15. desember 2010

Rekkehusstyling

Heisann godtfolk.

I dag tenkte jeg å vise dere min nåværende bolig. Også denne var et opprinnelig 50-talls objekt jeg kjøpte av ei dame på 80 med ditto preg av fargevalg. Vi snakker brun, oransje, sjokkrosa, strie, rødt og nikotinfarget. Elsker å finne boliger som ikke er for mye ødelagt av 80-talls buer og brystpanel. Men det ble uansett mange turer til Maxbo for å si det sånn. 4 strøk maling på vegger, lister og tak måtte til, samt annen oppgradering. 

Her er det nye babyrommet til lillegutt. Ble litt mer nostalgisk stil med turkise vegger og gule skapdører. Opprinnelig var det et gammelt oransje vegg-tilvegg teppe på gulvet, men under var jo det nydelige tregulvet som jeg har kun grønnsåpevasket.




 
Gangen ble mye lysere etter at den ekle strietapeten ble tatt ned og veggene malt. Trappen som opprinnelig var grønn ble også malt i en nydelig gråfarge.


Gjesterommet/ hobbyrommet fikk også en overhaling da det opprinnelig var oransje, med brune skapdører og rødt teppegulv.


Den gamle jøtulovnen har fått kjørt seg de siste mnd. Tror det blir like mye fyring til kråka som inne, men du verden så fin den er.



Jeg valgte denne gangen å beholde det meste av kjøkkeninnredningen, men det fikk en oppgradering. Skapene ble malt hvite og satt nye håndtak på. Byttet benkeplate, armatur og vask samt satte inn integrert induksjonsovn og oppvaskmaskin-

Hovedsoverommet er malt i en gråblå nyanse. Valgte å fjerne tapeten på den ene veggen for å få det opprinnelige treverket. Elsker gulvteppet mitt fra Home & Cottage samt sengeteppet fra IKEA. Liker de duse pudderfargene om dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar