tirsdag 21. desember 2010

Nisser,- dra på låven!

Nisser og troll er ikke noe for denne frøkenen. Her i huset skapes julestemning ut i fra enkle ting som lerkekvister, rådyr, skinnfeller og lys. Har pr.dags dato ikke arrangert jul i mitt eget hus, da vi alltid reiser hjem til mine foreldre. Men neste år, da satser jeg på full julestemning i eget hus. Tenk, et eget juletre som kan pyntes akkurat på min måte. Alle barn gleder seg!


Bambi og forfedre koser seg på peisen......





Selv indiske karer med sverd kan skape lun stemning i stua..... Ramma er er kupp jeg fikk kjøpt på vestkanttorget i Oslo for slikk og ingenting.


Hjemmesnekret lampe laget av "man tager hva man haver". Tok en stk. tante Olga lampe kjøpt på Fretex, og fjernet det møllspiste trekket. Tok julelenker fra Ikea, som jeg surret i rundt metallet. Satte på fulger av alle slag og satte i lysledning fra Granit. "Simslabim", en stk unik rar lampe i taket.


Skapet med det rare i rommer så mangt. Er blitt veldig glad i skapet, som faktisk er et Ikea skap.






Hva med litt hyttestemning foran ovnen? Trenger litt lys og varme i dag på årets mørkeste dag. Og ikke nok med det. Viste 26 minus på graderstokken i dag da jeg var ute på kjøretur. Huttetu...Klar for vår jeg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar