fredag 21. oktober 2011

News of the week

Å hei sann! Nå er det jammen meg straksen helg igjen, og uka har flydd av gårde. Denne uka har bydd på noen herlige høstdager Trondheim, men ikke minst kapret drømmejobben (forunntatt interiør drømmejobben da). Jeg ble valgt ut blant 15 søkere, så fyker rundt som en stolt h(a/)øne i dag. Blir deilig å komme ut i jobb igjen (foruten kurs) etter 2 års mammapermisjon. Blomst til meg selv har jeg selvfølgelig belønnet meg med. Og kaker i bøtter og spann har jeg rukket å spist denne uka også. Moms!


Starter i jobben 1. nov. og begynner å bli stressa for at huset er absolutt ikke ferdig oppusset enda. Murer som skal fikse murpipe (den som lekker!) samt sette inn peisinnsats melder sin ankomst neste uke. Kryss i taket for det. Snekker, samt dreneringsfolk (som ble kontaktet i juli!) glimter fortsatt med sitt fravær. Hva er det med håndtverkere og tidsperspektiv? Kanskje enklere å skaffe sin egen personlige håndtverker (les; på de frie jaktmarkeder) for at jobben skal bli gjort?!  Men uansett er jo far god å ha da. Han har forøvrig lovet at gutterommet skulle bli ferdig denne uka, så venter fortsatt i spenning.




Jeg selv derimot skal ut å klippe litt buskas og andre buskevekster nå. Har jo "arvet" en gammel hage som har ikke sett en hekksaks siden i allefall forrige skuddår. Ibsens ripsbusker trenger en real hårklipp for å si det sånn.



Forrsten, ikea-spisebordet skal males. Men trenger hjelp til forslag på farge. Sort?, hvitt? grått?. Ja, jeg er åpen for det meste :) Hva tror du hadde kledd stua mi?

Ha en flott gullrekkekveld! Blir Idol på meg i allefall. Stor klem fra snart x-hemmafru Chilli Charm.... som faktisk heter ........Cathrine! spooki å avsløre seg slik her ;-)

5 kommentarer:

  1. Først og fremst, grattis med nye utfordringer!

    Når det gjelder bordet ville jeg ha gått for grått eventuelt hvitt. Siden bordet er så stort, tror jeg at det kan bli dominerende i sort.

    Blir uansett spennede å se hva du ender opp med.

    Ha en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  2. Sveisann!! Som den kofferttenkeren jeg er assosierte jeg et øyeblikk til helt andre busker som måtte trimmes...!! Ho, ho..:-)
    Mal bordet mørk grå også fikk jeg en liten feeling på at liftgardiner i vinduene dine hadde blitt fint for å lune opp kroken litt! Blir travelt for deg nå, mye å rekke før avreise:-)
    Ha en fortsatt deilig helg og gratulerer så masse nok en gang med fantastisk jobb!!!
    Klem fra Karlotte

    SvarSlett
  3. Spennande med jobben då... :)

    Tru eg ville målt kvitt eller grått eg :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Fant bloggen din nå. Så trønder og blogg i samme setning da vart æ nyssgjerrig ja. Har kikka meg tilbake til April i bloggen din. Veldig inspirert her nå. Du liker mye av det samme som meg, men jeg har ikke rukket å dille til alt jeg vil ha i farger. Litt brukt og litt bling, noe snodig og noe flott, noe luksøriøst og noe rått. Jeg har komplett dilla på blonder, noe som er ganske åpenbart for tiden på bloggen min men hihi...Myggen, det rosa bordet, smeg skapet ( aaaaah) ja sågar retro kjøkkenet. Digg! Hvordan gikk det med pimpinga av det. Ramla masse ideer inn år du spurt emen det er jo så lenge siden.
    Siter å klør meg godt i huet på hvor i verdens navle du bor. Jeg befinner meg i Malvik.
    Og ja grattis med jobb!:)

    Hilsen LineCathrin

    SvarSlett
  5. Skikkelig fine krakker! :0)

    SvarSlett