søndag 6. november 2011

Naturen kaller?

Chilli Charm har begynt nedtelling til jul. Tradisjon tro er å pakke alt pikkpakk og sette seg på mjølkeruta for å komme seg hemmat til jul. Sånn har det alltid vært siden Chilli'n forlot barndomsredet og bosatte seg på andre siden av landet. Blir liksom ikke helt jul uten mors kalkun og hjemmelagde kakebagst.




Men i år blir det nemlig andre boller, i og med flyttet tilbake til hjembyen og fått eget hus. Dette blir derfor vårt første år med å pynte hus og samt lage egne tradisjoner. Dette gleder sevfølgelig et interiørhjerte, som har drømt om eget julehus siden innredning av klestørkeboden fant sted.


Selvfølgelig har jeg ikke unnlatt å anskaffe litt julepynt oppover årene, men det er i år jeg virkelig får frie tøyler til å pynte vårt eget hjem. Tradisjonell pynting med nisser og rødt, er ikke noe for denne frøkenen, men i år ser det ut som om naturens farger og elementer får en dominerende plass.



Kanskje ikke så julete for de fleste, men tenkte å piffe opp litt med en kontrastfarge i tillegg. F.eks julekuler i lilla, sølv, sort, grønn eller har du noe bedre forslag?


Måtte selvfølgelig dra fra fram de naturelementene jeg hadde framme i huset, og se om det kan bli jul ut av det. Funker det tror du?

4 kommentarer:

  1. Eg har ALLTID pynta med masse rødt!
    Men siste 2 åra er det blitt meir nøytral julepynting; naturens fargar☺ Men MÅ ha bittelitt innslag av røde detaljar likevel-er julefargen for meg det☺
    Ifjor brukte eg rød tråd og surra rundt kvite lys☺

    Spennande å pynte sitt første julehus då☺
    Glede meg til å sjå☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Funker veldig:-) kjempekoselige bilder. Ikke bestandig så mye son skal til, lune naturfarger og mye lys, så blir det fort julestemning. Blir nok litt rødt inn i dette huset, bare for å få den ekstra julefølelsen, men alt med måte:-)

    SvarSlett
  3. Dette funker definitivt, snuppa!
    Blir mye det samme hos meg i år, etter rød jul (2009) og rosa jul (2010)... Nå vil jeg ha natur, grått, sølv!

    Finfin søndag til deg:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  4. Funker!"!!!! Veldig, veldig lekkert!!!!

    SvarSlett