søndag 13. mars 2011

Anti duk-dame


Måtte gå en runde med meg selv her om dagen. Har kjærring-genene begynt å slå ut for fullt nå i og med blitt mamma, anskaffet hagemøbler og vippet nærmere 40 enn 30? Tok meg selv i å trekkes i mot syrinfarget stenvasket lin da jeg stakk hodet innom Kid for noen dager siden. Der hadde de nemlig fått inn duker og løpere i linstoff. Og lin er noe jeg liker. Problemet er bare at duk er noe jeg forbinder med gamle damer, og føler ting blir helt feil når jeg prøver å stæsje med duk. Jo mer lin jo bedre, men en hel linduk var vel å dra strikken vel langt? Vel, har ingen planer å gå under torva med det første, så komprimisset ble at to linløpere ble med meg hjem. Løper er stuerent. Kan bli kule dersom man legger begge på tvers over ett bord., eller hva?


Og hva passet bedre enn å stæsje løperen med mors gamle vase, i og med allerede i kjærringmodus. Også den er jeg litt usikker på om er på inn- eller ut lista. Foreløpig er den framme, men den åker vel kjapt ned igjen til kjellerstua blant tinn-, og keramikk samlingen til ho mor.

Ha en strålende dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar