fredag 5. august 2011

Skjebne shopping

Hang up på lykter og lys er noe Chilli Charm er tungt belastet med. Kan aldri bli for "mykji lys og varme" i kåken eller hva? Karlotte og Chilli Charm var nemlig på en ørliten interiørraid sammen i barndomsbyen. 50% rabatt på lykter fra TineK home, og da var løpet kjørt. Dvs. det var kun to lykter igjen. En stor og en liten. To venninner med samme smak. Chilli Charm hadde lenge siklet på disse lyktene, og hadde egentlig ikke behov for en ny lykt, så lot lyktene motvillig stå. Men Karlotte er kjent for å slå på stortromma, og slo til med den største lykta.



Vel hjemme så begynte den minste lykta å "rope på meg". Avtalen med meg selv ble, at dersom lykta fortsatt ikke var solgt i morgen, så skulle jeg kjøpe den. Slik skjebne-shopping har ført til mang et kupp som har blitt med hjem. Er liksom litt mer stuerent da. Forstå det den som vil! Lykta sto bare å ventet på meg da jeg kom neste dag. I og med allerede havnet på interiørkjøret, så ble det selvfølgelig noe mer med på kjøpet. Nok et Tine K glass med striper ble kjøpt. Kan liksom aldri få nok av dem!



Vel hjemme, så hadde Karlotte og Co blitt invitert hjem på middag. Tar ikke mange sekundene før interiør blir et tema, så det første Karlotte sa, var at hun hadde bestemt seg for å stikke å kjøpe den andre lykta også. De var så kule! Et snev av dårlig samvittighet for igjennom meg. Måtte da inrømme at lykta faktisk sto i vindusposten min. Men som den søte venninne Karlotte er, så kom det spontant fra henne: "i å me at itj æ fikk kjøpt dejn, så va det eindeli gått å sjå at løkta forble i familien da!".  Godt med søte venninner som liker å dele på godsakene. Så nå har vi hvert vårt søsken av lykt på hver vår kant av landet :)




 Min lillebror-lykt tennes i kveld :) Ha en riktig koselig helg folkens!

2 kommentarer:

  1. Godt med gode venner. :)
    Lykten var lekker.

    SvarSlett
  2. Hei du:)
    Takk for koselig kommentar i bloggen!
    Det stripete teppet er faktisk kjøpt på Kid interiør, kostet 249kr.

    Ha en fin fin dag!

    Klem fra Silje

    SvarSlett