fredag 20. april 2012

Den forhatte nelliken

Det var helt utenkelig å gå til anskaffelse av neliker bare for en kort tid tilbake. Assosiasjoner til gamle tanter, samvirkelaget, begravelse, og orientalsk friar på trappene, har gjort blomsten til sistevalg når det gjelder avskårne blomster.....



Men noe har skjedd. Enten har jeg blitt gammel, eller så har nelliker gjennomgått en fornyet transformasjon. For disse grønnrosa nellikene havnet nemlig på førsteplass da jeg var inne hos blomsterhandleren. Og skroller jeg litt tilbake på bloggen, så tror jeg jammen meg jeg kjøpte en bukett rosa nelliker for noen uker siden også.



Så det er bare å kapitulere når det gjelder bestemte valg man har satt seg på smaksfronten. Fortsatt er oransje blomster på hat-lista her i gården, men ta en titt innom bloggen om noen ukers tid, så kan det hende at nettopp alt er i orange.


 God helg folkens!

3 kommentarer:

  1. Hehehe, ja det funket jo!!
    Så kult:)

    Ha en fin fin helg ♥

    SvarSlett
  2. Så enig! hehe, bestemorsblomst nr 1!
    Men pultselig fikk den en ny vår og ble vakker som bare det :)
    Har faktisk handlet en del grennelliker i det siste:)
    Må da være navnet som bare er fryktelig traust og gammeldags ikke alderen ;)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Den har nok fått et urettferdig rykte nelliken, men den er jo så flott som enkeltblomst. Og denne fargen er jo helt nydelig. Her hos oss er den noen blomsterbutikker som har snudd dette ryktet og skaffer de i flotte farger og bruker de på en ny frisk måte.

    Lekkert på bordet ditt. Ønsker deg en flott lørdag!

    SvarSlett